.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خبر نگران کننده دیگر از دستگاه تعلیم و تربیت ؛
۲۰۰۰ مدرسه در استان مازندران مربی پرورشی ندارند !
شمال نیوز : این آمار و ارقام در حالی منتشر می شود که هر روز از رتبه های بالای استان مازندران در برخی جرائم و آمار بالای طلاق و نزاع و درگیری ، اخباری منتشر می شود .....
۲۰۰۰ مدرسه در استان مازندران مربی پرورشی ندارند !

شمال نیوز : یکی از نوآوری های انقلاب شکوهمند اسلامی و تلاش های پیگیر یاران برجسته امام راحل(ره) همچون شهیدان رجایی و باهنر؛ تشکیل و گسترش نهاد مقدس امور تربیتی درسطح مدارس کل کشور بود.

به گزارش شمال نیوز ، این نهاد تاثیرگذار همواره در جهت تقویت روحیه دینی و پرورش دانش آموزان بر محوری تربیت و اخلاق اسلامی به ایفا نقش پرداخته و منشأ برکات فراوانی بوده است.

اکنون همزمان با  روز( امور تربیتی و تربیت اسلامی ) که مصادف با هشتم اسفند است خبری شوک آور فضای تعلیم و تربیت استان مازندران را در حیرت فرو برد !

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران همزمان با این روز  در یک نشست خبری گفت: در حال حاضر طبق سامانه بگفا حدود ۲۰۰ مربی پرورشی در استان کمبود داریم و اکنون دو هزار مدرسه نیز مربی پرورشی ندارند.

 

محمد شعبانی گفت: در حال حاضر هزار و ۸۰۰ مربی و معاون پرورشی در استان فعالیت دارند که ۶۰۰ نفر مربی و بقیه معاون پرورشی هستند و بیش از دو هزار مدرسه مربی پرورشی ندارند.

 

این آمار و ارقام در حالی منتشر می شود که هر روز از رتبه های بالای استان مازندران در برخی جرائم و آمار بالای طلاق و نزاع و درگیری ، اخباری منتشر می شود .

 

به نظر می رسد حضور مربیان پرورشی در مدارس و بازتعریف نقش آنان در ساختار تربیتی دانش آموزان و استحکام پایه های اخاقی و دینی آینده سازان جامعه ، نقش بی بدیلی در کاهش آمار آسب های اجتماعی در استان خواهد داشت و متولیان تعلیم و تربیت باید به آن اهتمام لازم را داشته باشند .

 

گفتنی است که خبرنگار « شمال نیوز » به این نشست خبری دعوت نشده بود تا سئوالات خود را مطرح نماید و امیدواریم این عدم دعوت ارتباطی با انتقادات سازنده این سایت از مدیران آموزش و پرورش استان نداشته باشد .

 

بدون تردید این اقدامات خللی در ایفای رسالت رسانه ای ما وارد نکرده و به عنوان یک رسانه مردم محور به مطالبات مردمی در همه بخش ها ، خصوصا بخش مهم تعلیم و تربیت خواهیم پرداخت و نقدهای جدی خود را منتشر خواهیم نمود .

 

مخاطبان عزیز شمال نیوز ، خصوصا فرهنگیان شریف و خانواده های دانش آموزان ، نقدهای خود از فعالیت های اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران را همچون گذشته از طریق ایمیل ، پیامک و نظرات اعلام تا نسبت به پردازش و انتشار آن اقدام شود .


امیدواریم با تداوم انتشار نقدهای سازنده ، روند نامطلوب و نابسامان مدیریتی در اداره کل آموزش و پرورش مازندران متوقف گردد .

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فعال فرهنگی ساروی 8 اسفند 1397
فکر کنم بر اساس طرح 2030دارند عمل می کنند اگر چنین باشد باید منتظر فاجعه هویتی و عقیدتی در سطح مدارس بود زیرا پسرم می گفت در مدرسه ما معلم جغرافیا از موضوع دین و مذهبی مطالب بیان می کرد که در تخصصش نبود و همه را بیراه می کرد.
پاسخ ها به این نظر
بابلی 8 اسفند 1397
کاملا موافقم از این دولت در مسائل فرهنگی بعید نیست که زمینه سازی نمایند.
ناشناس 8 اسفند 1397
با سلام به نظر من از بی مدیریتی مدیر کل آموزش و پرورش است که ایشان در پست قبلی که بودند نتوانستند کارنامه درخشانی از خود نشان دهند چه برسد به این پست که برای ایشان خیلی زود بود امیدوارم مسولین و وزیر محترم بتوانند یک فرد لایق را جایگزین آموزش و پرورش کنند
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 8 اسفند 1397
شما از بی مدیریتی نمینالی درد شما جای دیگه هست.حق شماست که یه مدیرکل بی لیاقت گیر مازندران بیافتد..
نا شناس 8 اسفند 1397
بی مدیریتی یعنی کسی باید تو پستش باشه نیست به جای آن افرادی که اصلا نمیدونن باید چکار کنند تو پست ها هستند افرادی گه زیر دست مدیر کل هستند خیلی هاشون از وقتی گه اومدند سر از پست های خودشان در نمیارند مثل پشتیبانی و ارزیابی عملکرد و انجمن و اولیا خودتون ببینید چکار میکنند فقط وقت میگذرونن خود مدیر کل چند هفته مردم با اون کار داشتند اصلا اداره نبودند خیلی متاسفم از همه استان ها ضعیف تر هستیم
مربی پرورشی 8 اسفند 1397
امیدوارم با این مطالب زحمات مربیان پرورشی بیشتر دیده بشود . انصاف زحمت کش ترین فرهنگیان مربیان پرورشی هستند . در مازندرن هم از معاون پرورشی استان گرفته تا مربی دورترین مدرسه دارن زحمت می کشن .و با این امکانات محدود کار می کنند . مشکل کمبود مربی هم کشوری است . با تشکر از شمال نیوز که من اگر روزی نبینم انگار یک چیزی گم کرده دارم .
خبرنگار 8 اسفند 1397
روابط عمومی آموزش و پرورش همبشه سلیقه ای عمل می کنه . معمولا خبرنگاران منتقد را با عدم دعوت سانسور می کند . جلسات هم معمولا یک طرفه است . در گذشته و زمان آقای قاسمی نشست ها بیشتر و پر محتوا بود .
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 8 اسفند 1397
خخخخخخخ
واقعا که خنده داره
معاون پرورشی 8 اسفند 1397
در کنار همه کاستی ها و ضعف ها می بایست به نقاط قوت استان نیز اشاره کرد. بعنوان معاون پرورشی مدرسه که از نزدیک فعالیت های پرورشی را انجلم و برنامه ها را رصد می کنم تحولات بسیار خوبی در حوزه پرورشی با حضور آقای شعبانی انجام شده است.
جناب آقای شعبانی معاون پرورشی اداره کل از نیروهای زبده و توانمند این بخش می باشد. بواسطه نگرش عالمانه ایشان و فعالیت شایسته ادارات تابعه حوزه پرورشی اداره کل ، خوشبختانه استان مازندران جایگاه شایسته و ممتازی در کشور کسب کرده است.
بر کسی پوشیده نیست که وزارت آموزش و پرورش، فعالیت های پرورشی مازندران را یکی از موفق ترین استان های کشور تلقی می کند. برنامه های چون همیار مشاور، تدوین کتاب در مسیر تربیت و بسیاری دیگر که از ابتکارات استان بوده است و به سایر استانها تعمیم داده شده است.
بجاست هشتم اسفند روز امور تربیتی را به تمامی همکاران پرورشی به ویژه همکاران خوب حوزه پرورشی اداره کل تبریک عرض نماییم.
پاسخ ها به این نظر
همکار 10 اسفند 1397
آقای شعبانی مدیر موفقی است و لیاقتش مدیرکلی بود . متاسفانه نیکزاد تجربه ای در حوزه آموزشی و تربیتی ندارد و باید میدان کار برای افرادی همچون شعبانی باز شود .
آموزگار 8 اسفند 1397
سلام و احترام به همه معلمان عزیز
من که مربی امور تربیتی و قرآنی هستم و تخصصم در این حوزه هست توسط مدیران وقت انتقال داده شدم به آموزشی و برای کلاس درس با اونکه حکم کارگزینی من امورتربیتی هست و تخصصم پرورشی هست با سوابقی که دارم
لازم به ذکر که بدونید مدیران آ.پ ما در خواب غفلت هستند چرا که امور تربیتی و پرورشی از سال ۹۲ تا به امروز با آمدن دولت کریمه و وزرای والامقام به خواب ابدی رفت و هیچ نگاه قرآنی و پرورشی وجود نداره و انقدر زحماتی که انجام میشه بخاطر مربیان پرورشی خدوم نه برنامه و چشم انداز پرورشی از سازمان
البته باید هم اینطور باش چرا که دولتی که نتونه به اوضاع اقتصاد و معیشت مردم برسه پس به امور تربیتی و پرورشی و قرآنی اونم در اساسی ترین وزارتخانه یعنی آ.پ نخواهد رسید و رها میکن...لامعاش لا معاد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.